Közel s távol

5 kihagyhatatlan hely Lyonban

2017. január 30. - Pompidour

Kétévente Lyon felrobban a Bocuse d'Or és a Sirha látogatóitól, idén mi is főleg emiatt látogattunk el a gasztrofővárosba, de szerencsére jóval több dolgot tartogat ez a város turistáknak, úgyhogy íme egy lista, hogy miért is érdemes szakácsversenytől függetlenül is bármikor kiruccanni Franciaország harmadik legnagyobb városába.

Utazás

Ha előre foglalunk, viszonylag olcsón találhatunk közvetlen járatot Budapestről, illetve Genfen keresztül is utazhatunk (így plusz 2 órás vonatozással számoljunk). Mi viszont nem gondolkoztunk előre. Így mi a hajnali 6-os milánói járattal, majd egy 5 órás TGV-s utazással érkeztünk meg Lyonba. Ajánlom mindenkinek, aki MÁV sebességhez szokott, imád hajnalok hajnalán kelni és szereti a kényelmet. A TGV-n lehet mobilt tölteni, ha esetleg lemerülnénk a Candy Crushtól, mert a netes szörfölgetéstől nem fogunk, ugyanis wi-fi az nincs a TGV-n. Helyette van néhol 60 km/órás sebesség és büfékocsi.

Ha megérkeztünk, váltsunk tömegközlekedésre. A jegyek 60 percre szólnak, négy metróvonal szeli keresztül-kasul a várost és átlagosan 2 percenként jön egy új metró. Lyon rendes város, úgyhogy Uber is van a hosszú estékre.

A helyek, amiket nem érdemes kihagyni

Március 6-ig még ellátogathatunk a lyoni Szépművészeti Múzem Matisse kiállítására. Elképesztően gazdag gyűjtemény, amely végigvezet minket a festő életútján a rajzain keresztül és hogy ezek hogyan reflektálnak a szobraira. Érdekes végignézni, hogy hogyan fordult az akt képekből a főleg arcokra koncentráló portrék felé.

Ha kevesebb időnk van vagy elmúlt március, a Lumiere intézetet feltétlenül érdemes megnézni, amely a mozi megteremtőinek állít emléket. A múzeum a Lumiere fivérek édesapjának, Antoine-nak a villájában kapott helyet, s mellette működik maga az intézet, amelyben könyvtár és mozi is található.img_1407.jpgA Lumiere villa kívülről

thumbnail_img_1478.jpgés belülről

img_1479.JPGAntoine Lumiere hálószobája

Lyont a gasztronómia fővárosaként szokás emlegetni, úgyhogy ebből a listából sem hiányozhatnak azok a helyek, ahol legalább egyszer enni kell, ha már ott vagyunk.

Minden útikönyv szinte elsőként említi a lyoni piacot, nem véletlenül. Beugorhatunk egy kiadós ebédre, de egy könnyű, össznépi reggelire is, hiszen teljesen megszokott dolog, hogy a piacon összevásárolt élelmiszereinkkel beülünk az egyik ottani kávézóba, étterembe és elfogyasztjuk a frissen vásárolt szerzeményeinket, amelyhez evőeszközt is kapunk.

Ha a helyi éttermekre vagyunk kíváncsiak keressük a 'bouchon' feliratokat, ezek azok a helyi, tradícionális kisvendéglők, amelyek főként házias lyoni ételeket kínálnak és igen népszerűek a franciák körében is. Egyik bouchonnal sem nyúlhatunk mellé, de ha biztosra akarunk menni, szívből ajánlom ezt a helyet. 18 euróért olyan három fogásos ebédet ettünk, hogy alig bírtuk összekaparni magunkat vacsorára, amikoris Paul Bocuse egyik bisztrójába mentünk, ami az ötödik ajánlásom Lyonra.

Az 1989-ben az évszázad szakácsának választott Paul Bocuse-nak, a nouvelle cuisine ikonjának 4 bisztrója van Lyonban, amelyek mind a még megfizethető kategóriákba tartoznak, remek ár-érték aránnyal. Mi a városközpontban lévő Le Nord-ba foglaltunk és nem csalódtunk. Úgy tervezzünk, hogy egy háromfogásos menü 25-30 euró körül mozog és erősen ajánlott előre foglalni.

Úgy érzed kimaradt valami? Kommentelésre fel, oszd meg velünk!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.