Közel s távol

Kína útmutató kezdőknek - 1. rész: Szerezzünk vízumot

2014. július 12. - czechlife

Biztos sokan gondolkoztunk már azon, hogy nekivágunk a messzi, ismeretlen tájak feltérképezésének, de általában az interneten történő kutakodásnál tovább nem jutottunk. Nem is gondolnánk, hogy mennyi akadály gördülhet elénk, ha az elhatározást tettek követik. Az alábbiakban 10 részletben szeretném megosztani a publikummal, milyen buktatókat, furcsaságokat, csodákat rejthet az, ha valakinek hirtelenjében 4 napra Kínába kell utaznia.
Kalandjaim egy Csengtu (Chengdu) nevű városban estek meg, mely Szecsuán tartomány fővárosa (igen, nem csak úgy ragasztották a csirkére ezt a jelzőt). A tartomány egyébként az óriáspandák otthona (nem a csirkéké), Csengtu pedig gyakran kiindulópont azok számára, akik Tibetbe tartanak.

1, Szerezzünk vízumot

Őszintén szólva, nem tudom hogyan zajlik a kínai vízumkérelem benyujtása más városokban, de Prágában egy kökemény, kommunista tortúra volt. Gondolván, hogy a 21. században élünk, összeszedtem és kitöltöttem minden papírt, amit az interneten feltüntettek. Ezután elmentem a nagykövetségre, melynek nyitvatartási ideje reggel 9-től 12-ig tart, és az utolsó kérvényt 11-kor veszik át. Mire 9.30-kor odaértem, már a sarkon állt a sor vége. Természetesen 11-ig ácsorogtam, és éppenhogy az ajtón sikerült bejutnom... a váróba. Ott aztán egy kifüggesztett papíron megláttam, hogy igazából tök mindegy is, mert egy csomó papírom hiányzik, ráadásul mivel külföldi állampolgár vagyok, még egy nyomtatványt pluszba csatolnom kell, ami a netről nem letölthető.

Nem szaporítom tovább a szót, ötször mentem vissza a nagykövetségre, már reggel 7-kor ott voltam, hogy tutira bejussak az ablakig - egyszer elutasították, mert nem volt eredeti egy aláírás, illetve mikor utoljára mentem, új nyomtatványt kellett kitölteni, mert egyik hétről a másikra „megváltoztatták” a nyomtatvány külalakját (pontosan ugyanazokat az adatokat kérték, csak egy-két mező átkerült a jobb oldalról a bal oldalra).

A kérvényhez csatolni kellett az oda-vissza szóló, már kifizetett repülőjegyet, a kifizetett szállásfoglalást, valamint az általám látogatott esemény napra és órára lebontott programját is. Pontosan annyi napig volt érvényes a vízumom, ameddig eredetileg is tartózkodtam volna Kínában. Nehogymár kinn felejtsem magam véletlenül egy kommunista országban, ahol még a nyelvet sem beszélem...

A bejegyzés trackback címe:

https://kozelstavol.blog.hu/api/trackback/id/tr966502493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása